Hoe stoppen praten in slaap?

Ik praat/schreeuw heeel erg in mijn slaap, zonder dat ik het zelf op merk. Dit verstoort de nachtrust van andere in het huis, weet iemand hoe ik dit kan verminderen en/of kan stoppen. Want het is dus zo erg dat het de nachtrust van andere verstoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Praten in je slaap kan niet echt behandeld worden, maar je kan wel proberen om het te verminderen. Het blijkt namelijk meer voor te komen bij mensen die gestresseerd zijn, onder zware druk staan, of na een inspannende of emotionele TV-avond.
• Zorg voor een regelmatig slaapritme
• Vermijd drukte en stress vlak voor het slapengaan. Kijk bijvoorbeeld niet vlak voor het slapengaan naar een spannende of emotionele film, of voer geen moeilijk gesprek. Wacht minstens een half uur na zo’n gebeurtenis voor je gaat slapen.
• Doe ontspanningsoefeningen.
• Slaaprituelen, zoals een glas water drinken, haar borstelen, muziek opzetten, hebben ook een ontspannende werking.

Toegevoegd na 47 seconden:
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=9061