Hoe kun je weten of je sterke of slappe buikspieren hebt?

Zou graag willen weten of ik sterke of slappe buikspieren heb.
Er moet een manier zijn maar weet niet hoe. Zonder dat je een zware inspanning moet doen voor het controleren..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (3)

Als je plat op je rug ligt, en je kunt niet tot zit komen zonder je handen te gebruiken of zonder het gewicht van je benen te gebruiken als hefboom (benen optrekken en dan laten terugvallen) dan zijn je buikspieren niet heel sterk. Als je dat wél goed kunt, met eventueel nog iets van gewicht op je borst, zijn ze in elk geval niet heel zwak.

Hoe je echt kunt controleren of ze sterk zijn, weet ik niet, daarvoor zul je denk ik naar de sportschool moeten voor wat metingen. Bovenstaande is echter makkelijk thuis uit te proberen, en dat is waar je naar vraagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik altijd doe -> als je je spieren gewoon standaard aanspant en je vraagt of iemand je in je buik kan slaan (natuurlijk niet al te hard maar wel hardgenoeg) en de ander voelt duidelijk dat jij je buikspieren hebt aangespand en dat ze ook aangespand blijven heb je gewoon een normaal goed aantal buikspieren, als de ander gewoon in je buik slaat zonder dat zijn hand alsware wordt gestopt door jouw spieren betekent dit dat je waarschijnlijk "slechte" buikspieren hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe de plank oefening (zie bron voor plaatje).
Kijk hoe lang je dit kan volhouden met een stopwatch.
Korter dan een minuut: slap.
Tussen 1 en 2 minuten: redelijk.
Meer dan 2 minuten: sterke buikspieren.

Deze oefening is oom goed om je buikspieren te trainen, probeer het een paar keer per week, elke keer iets langer.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heeft niets te maken met hoe sterk je buikspieren zijn, maar meer met het uithoudingsvermogen van je buikspieren. Dat is iets totaal anders.
Ritsuka
12 jaar geleden
Op wat voor manier kun je het dan wel testen?